söndag 21 november 2010

Day 1 - Introduce yourself

Jag är en glad tjej på 21 år. Född och uppvuxen i mellersta österbotten, men har sedan ett år tillbaka bott i Helsingfors, pga studier. Men hemma är alltid Hem för mej! Inte bara för att där finns mitt hem och min fina familj utan även för att min Älskade Fästman bor där!


Som person är jag ganska glad och positiv, har nära till skratt och leenden! Förstås blir jag ibland sur och arg, och som liten bet jag ibland, men inte längre... Är ganska kort, har blondt hår och blåa ögon. Gillar färgen röd, men har nuförtiden mera brunt i garderoben.

Bilden är tagen av Sonja Hagström
Sedan liten har jag sysslat med både teater och musik. Har medverkat i många barnteateruppsättningar och senare i större produktioner som musikalen Oliver! och flera stycken nyårsrevyer i min kära hemmaförening kuffen. Musiken har växt från en hobby till en livsstil för mej. Från början var det bara piano, oboe och körsång som gällde, sedan tillkom det bl.a sånglektioner (både popjazz och klassisk). Från och med andra året i gymnasiet började jag på en andra stadies musikutbildning och efter den examen bar det av till Helsingfors där jag studerar till musikpedagog.

Övriga ting som intresserar mej är många, har alltid haft många järn i elden...men bakning och matlagning är en av dem. Att handarbeta och pyssla tycker jag också är superkul, även intresset för inredning har växt med åren, vilket då lätt kombineras med handarbetet och pysslandet. Övriga saker jag gillar är fotografering, motion av olika slag och vardagliga ting som filmer, en kopp varm kakao i soffan, umgås med fästman och vänner och sådant every-day-life-stuff...

Lever som sagt i ett distansförhållande med min underbara fästman. Historien om oss är lång, men en kort version tänkte jag dra här: Vi träffades 2007 vid kuffen, blev tillsammans trots lite triangeldrama, vi förlovade oss i maj 2008 på en resa till Spanien och nu lever vi, p.g.a olika studier, med 500 km:s avstånd från varandra. Detta betyder mycket saknad och mycket tålamod, och många timmar på tåget! Men mottot är Amour Vincit Omnia: Kärleken övervinner allt!

Det var väl jag i ett nötskal...


2 kommentarer:

Fia sa...

Correction... du är född och uppvuxen i mellersta österbotten... int norra....

Lillannillan sa...

oj, felet borta :)