torsdag 18 november 2010

Veckans recept: Varm Fazerinakakao

Under dessa mörka och kalla höstkvällar så är det ett måste att sitta och mysa i soffan med en kopp varm kakao i handen. Men ibland kan man faktist lyxa till kakaon lite. Jag fick en ask med fazerina av mina vänner när jag fyllde, och den har hittills varit oöppnad, men så hittade jag ett recept på vitchokladkakao och tänkte att jag modifierar om den med fazerina istället. Det blev faktist supergott!

Veckans recept: Varm Fazerinakakao:
2 pers.

5 dl Mjölk
2 msk Kakao
8st. fazerina chokladbitar
socker enligt smak

Värm försiktigt upp mjölk och kakao i en kastrull, rör om hela tiden så att den inte bränns vid. När den börjar varm så lägg i chokladbitarna och låt smälta under omrörning. Tillsätt socker om du vill. Häll upp i koppar och avnjut varm.

1 kommentar:

Linda sa...

Tack för tipset, låter jätte gott! :)