söndag 28 november 2010

Musikalen Les Misérables

Är tillbaka i Helsingfors efter en helg i Åbo. Glöggrundan på fredagen var lite av en besvikelse, men det var ju inte därför jag var i Åbo, så jag sörjer inte det precis. Fick iaf se Älsklingen, som hittat dit med ett par vänner.

På lördagen var jag och Sofiafiah på musikalen Les Misérables. Helt ortoligt bra!!! Har velat se den i hur många år som helst och nu äntligen fick jag se den. Jag säger bara Wow! Helt otrolig! Den har redan länge varit min absoluta musikalfavorit (baserat på soundtracket) men nu kan jag nog verkligen skriva under på att den är det, skulle t.o.m vilja säga att den är världens bästa musikal! Hade kalla kårar nästan från början till slut, och föreställningen är ändå tre timmar och 20 minuter lång (inkl. paus). Defenitivt värd att de! Den spelas på Åbo Svenska Teater ännu på våren, så har ni möjlighet så rekommenderar jag den varmt!

Bilden är lånad från ÅST:s hemsida

Inga kommentarer: