söndag 7 november 2010

Födelsedagsfest med vänner

Igår hade jag bjudit hit mina vänner på en liten födelsedagsfest. Blev en riktigt kul kväll med vännerna!
Hade förvarnat mina grannar med att lägga lapp i allas brevinkast där det stod att jag firar min födelsedag med vänner, och att beklagar möjlig störning. Så när jag kom från orkesterövningar på lördag hade jag knappt kommit innanför dörren innan grannen ringde på och gav en champangeflaska till present och sade att det gör ingenting fastän vi skulle ha mycket ljud. Snacka om vänlig granne! Har stött på henne i trappan kanske två gånger, och så ger hon äkta champange till present, snällt!



Hade bakat två pajer, en vegetarisk och en kött, och så förstås dubbla chokladmoussetårtan som blev succé :) Tårtan var gjord helt glutenfri, eftersom en av mina vänner behöver glutenfri kost, men pajerna var helt "normala", hade istället gjort varma smörgåsar av glutenfritt bröd och med samma fyllningar som pajerna.
På kvällen hade vi trevligt, och spelade dessutom ett par rundor Twister, kul! fast jag inte vann en enda gång ;) 

Har fortfarande mycket paj och tårta kvar som jag knappast kommer att få uppäten ensam...Vännen J kom nog hit idag och åt tårta, men på två äter man inte precis upp en halv tårta *haha* ;)

3 kommentarer:

mammacarina sa...

lägg pajerna i portionsbitar i frysen, tårtan kan oxå frysas i mindre portioner

Lillannillan sa...

tror no de blir ti att göra så...

Jojjo sa...

Tack fö tårta o paj. He va no go :)