tisdag 16 november 2010

Orkester och frisyrer

Har inte haft ödet på min sida gällande att komma i tid till orkesterövningarna, av 4 övningar har jag kommit försent till 3, ush med mej!!! Första gången var när vi hade övningar på allhelgonalördagen, och då körde tågrn enligt söndagstidtabeller och jag kollade inte direkt upp det, vilket sedan orsakade 10 minuters försening, andra gången var igår när jag försov mej, tredje gången var idag när jag egentligen skulle varit i tid, ifall jag skulle farit direkt jag var klar, men då såg jag på klockan och tänkte att jag hinner inte med det tåget - tar nästa istället, nåja det var ju smart tänkt, men det tåget var då inställt, så då fick jag vänta på följande och blev sedan 10 minuter sen (igen!) Jag skäms nog lite, tycker inte om att komma försent, men till min tröst så berodde två av tre fall på trafiken och gick inte att påverka... Men det är ju bra med H-fors iaf, man kan alltid skylla på trafiken! ;)

Imorgon har vi konsert med orkestern, skall bli riktigt kul! Men får inte glömma klänningen (hände nästan en gång förra året). Skall dessutom förbereda håret idag för morgondagens frisyr. Har en liten princip att alltid fixa håret lite bättre till konserter, dels för att jag tycker det är kul, och dels för att jag tycker det hör till helt enkelt. Här är ett par frisyrer från tidigare konserter

 Opera-premiärfrisyr från förra hösten

 Kammarmusikfestival-konsertfrisyr

Samma frisyr som ovanför, men tillpiffad med färska blommor (ett tema för gruppen jag spelade i)

2 kommentarer:

Anonym sa...

vem e den vackra flickan på bilden? tänk om man ändå sko få ha henne ti fästmö:)

Lillannillan sa...

Haha, du vet no mycket väl vem den flickan e ;) Å vems fästmö dessutom ;)