torsdag 18 november 2010

Glömde skorna

I tisdags skrev jag ju att jag inte får glömma klänningen...nåja...klänningen glömde jag inte men däremot påsen innehållande skor och strumpbyxor. Hade gått med dem i väskan under dagen, men eftersom vi hade ledigt flera timmar före konserten orkade jag inte vara i skolan utan drog iväg till lägenheten. När jag sedan skulle tillbaka packade jag allt i handväskan, tog plastpåsen och placerade den strategiskt bredvid handväskan just innan jag skulle gå och Ändå glömmer jag den! Och upptäcker det inte innan jag skulle byta om, när jag heller inte hinner efter dem mera. Så det var bara att rusa till affären bredvid och köpa nya strumpbyxor. Men skorna blev ett lite större problem. Hade knälång klänning så de svarta vinterstövlarna passade inte. Men det hela slutade med att jag fick låna en anna tjejs skor som var aningen för stora, men iaf såg det bättre ut än om jag skulle varit strumpfota ;) 

Konserten i sej själv gick riktigt bra! Vi hade tre pianosolister som alla spelade helt underbart vackert! Under tiden som jag räknade tomma takter när pianisten spelade sina solon, njöt jag av helt underbart juvlig musik! Även om jag hört allt redan under övningarna så var det helt annat under konserten... Ahh, vackert!


Alla tre kammarmusikövningarna som jag skulle haft idag ställdes in, av diverse skäl, så plötsligt har jag en helt Ledig dag! Vilket betyder en efterlängad sovmorgon! Inte för att jag sover bort hela dagen, men redan tanken på att man inte har någon tid att passa gör att man kan slappna av lite extra. Med andra ord - Spelar ju ingen roll om jag skulle försovit mej, har ju inget att försova mej från.

Skall öva som en tok idag, har inte haft tid att spela egna stycken på över en vecka nu så nu vill jag öva! Och efter konserter får jag ofta mera inspiration att öva, så bäst att utnyttja den sålänge den varar... Men nu skall jag börja dra mej mot skolan...ha en skön dag allesammans!


Ps. det har snöat hur mycket som helst under natten, och ännu bara snöar det! Nu e jag glad, har väntat så mycket på snön!

Inga kommentarer: