tisdag 23 november 2010

Day 3 - Your parents

Mina kära föräldrar:




Alla säger väl att de tycker om sina föräldrar, det gör jag också! Är dessuom yngsta dottern i familjen så jag är och förblir familjens minsting ;)

Mamma är den jag liknar mest, både till utseendet och sättet. Mamma är också den som inspirerat mej gällande mat och trädgård. Mamma lagar de apsolut bästa kakorna till olika fester (har blivit lite bortskämd med goda kakor *fniss*), dessutom lagar hon annars också mycket god mat! Mamma tycker om blommor och trädgårdsskötsel, vilket man nog märker hemma hos oss. En av mina vänner sade någon gång för många år sedan att "din mamma står jämt med näsan i blombänkarna när man kommer hit", det stämmer rätt bra under somrarna... Mamma är ochså den som har fått mej att börja med musik, kanske för att hon själv spelade piano när hon var ung.


Pappa är företagare och familjens huvud, som enda manliga personen i familjen så har han väl automatiskt fått den rollen. Pappa är jag lik på vissa sätt, exempelvis är jag lika envis som han. Har alltid sett upp till honom, han kan så mycket! Men till skillnad från mamma så står pappa inte alls i köket, när han lagar mat så är det staden som gäller *haha*. Musikaliteten har jag inte heller ärvt av pappa, (förlåt, men du vet den nog själv), men han har alltid stöttat mej gällande musiken!


Finns mycket man kan berätta om sina föräldrar, och många minnen man kan dela med sej av, men bilderna får säga mer än texter. 
Men jag är helt enkelt lyckligt lottad med att ha så bra föräldrar som jag har.

1 kommentar:

mammacarina sa...

Voi TACK - va snällt sagt!