söndag 26 december 2010

Annandag jul

Julafton förbi, så även juldagen... Hoppas alla haft en trevligare julhelg än jag iaf. Julaftonen var det inget fel på (förutom att Älsklingen både gick som jultomt och sedan jobbade natt så vi inte syntes så värst mycket) men vi åt god julmat med familjen här hemma och efteråt traskade vi till Miialinnea med familj och delade ut julklappar. Lilla-O:s första jul var det ju, inte för att han ännu förstår vad jul är, men det var ju roligt att riva av pappret från alla klappar iaf...
Men natten till juldagen blev jag sjuk, tusen blä för det! Julen måste vara värsta tiden att bli sjuk på! Så på juldagen när jag skulle åka hem till Älsklingens och ära julmat och träffa hans familj och kusiner, så låg jag istället nerbäddad i soffan och försökte med jämna mellanrum få ner lite dricka i mej för att inte torka bort. Verkligen inte favoritsättet att fira jul på... Men idag är jag betydligt friskare, helt i fulla kraft är jag ju inte, men så gott som frisk iaf. Ikväll bjuder Miialinnea oss på julmat (får se om jag äter så mycket, julmat lockar inte precis just nu)... men man kan ju inte så mycket åt "naturens krafter", sjuk kan man ju bli när som helst på året, varesej man vill det eller inte...
Men ha en skön fortsättning på julhelgen ännu allesammans!

Inga kommentarer: