onsdag 1 december 2010

Day 11 - Your sibilings

Jag är yngst i en syskonskara på tre systrar. Som yngst och nummer tre så var det alltid mina två systrar som var tillsammans - och så lilla jag. Alltid de som gaddade ihop sej mot mej ;) men nog klarade jag mej för det. Och när vi växte upp så ändrades det, jag blev också en syster och inte en liten fjant som hänger efter. ;) Dessutom har de också liknat varandra ganska mycket, och folk tog ofta fel, det förstod jag inte förr, för i mina ögon var de väldigt olika.
Som yngst så  får ju ärva en hel del (vilket är både bra och dåligt - mest bra) Nuförtiden kan vi ju dessutom låna en del, och när vi städar ur våra garderob så får vi ta vad vi vill ha innan de slängs eller förs till lopptorg eller insamlingar. Ganska praktiskt med två systrar faktiskt. 
Vi är alla passligt knasiga, väldigt lika men väldigt olika. Miialinnea är ju äldst och har ju därmed alltid haft ett litet ansvar. Hon tycker också om att stå i köket. Sofiafiah är latast och står helst inte i köket, äter hellre det vi gör *fniss*. Men hon är den som är mest teoretisk av oss. Jag å min sida är kanske en liten blandning av dem. Vi är alla på olika sätt konstnärliga, t.ex Sofiafiah är bäst på att sy, och har ögat för skapande av saker, Miialinnea på att rita och måla och har det mest artistiska ögat (heter det så?), och jag är då konstnärligast inom musiken. 
Så fast vi är lika så är vi ändå olika, vi är ju ändå släkt *hehe*


Bilden är två år gammal, men tänkte att jag är snäll syster och inte publicerar några bilder där de fjantar sej (har en hel del av dem)

Inga kommentarer: