måndag 13 december 2010

Day 20 - This month

Årets mörkaste månad har blivit snäppet ljusare när marken täckts med en halv meter snö. Härligt!
Men istället har det också varit hiskelit kallt. Så ännu har inte pulkabacken eller skridskobanan lockat så mycket att jag tagit mej dit. Men snön ligger väl kvar ett tag ännu så jag lär väl nog hinna göra båda två ännu.
Denna månad är det Jul (ifall det är någon som inte visste det..) vilket också är skoj! Då hinner iaf jag vila ut efter första halvan av läsåret, och ladda upp för nästa. Dessutom får jag tillbringa tid med mina nära och kära, och inte minst Älsklingen! För övrigt skall jag mysa i soffan med tända ljus och en kopp varm glögg, pynta och pyssla, pryda en vacker gran, äta massor av julskinka och helt enkelt koppla av och njuta av julen.


Inga kommentarer: