lördag 11 december 2010

Ansökan beviljat!

Vet inte när de börjat dela ut ordentlig post på lördagar, men idag hade det dimpat ner två brev genom brevinkastet, som sedan låg och väntade på att jag skulle komma hem och öppna dem. 
Båda två innehöll riktigt trevliga "saker", iaf var ingen av dem någon räkning. Men ena innehöll mitt Ikea-Family kort, så det var nu kanske inte något extra på så sätt men det andra såg jag redan på brevet att det var något intressant!
Brevet kom från Helsingfors Konservatorium, och innehöll ett besked som jag väntat på. Kanske ni kommer ihåg att jag nämnde om någon ansökan här i slutet av oktober? Nå iaf, så var det en ansökan om ett låneistrument, och idag kom beskedet. Jag fick det!!! Hipp hurraa! Så från och med februari 2011 till december 2012 har jag en oboe d'amore i min ägo! 
En oboe d'amore är lite större, lite lägre stämd och har en mjukare ton än oboen, ett ortoligt vackert instrument. T.ex i Bachs juloratorium har den underbara solon! Och nu skall jag få tillgång till att spela på det i två år! Superkul! Så nu är det bara att gå och vänta på februari för att få skriva under lånekontraktet och sedan blir det att börja spela.

2 kommentarer:

Jenski sa...

Voi, kuinka mahtavaa, että sait lainasoittimen, Se on varmaan upee!! Soittamisen iloa ja mukavaa joulunodotusta! :)

-Jenni

Lillannillan sa...

Kiitos! Odotan kyllä innolla helmikuuta kun saan sen! :)