onsdag 1 december 2010

Ikeadag

Första december. Nu börjar väntan på julen på allvar, 23 dagar kvar!

Första december betydde också Ikea dag för min del. Nu i december har de som månadens erbjudande lammpläd för 9,95. Så hela hösten har jag väntat på att det skall bli december så jag får åka till Ikea och hämta en lammpläd åt mej, så idag var det dags! MEN, när jag kommer dit så är lagret slut! Hallå, redan första dagen! Jag frågade en försäljare och hon sa att de tog slut redan mitt i dan, folk kom dit och köpte typ 50 st/pers. Varför köper man så många? Kan man inte tänka på andra som vill ha en? De hade visst sålt runt 5 000 lammpläd idag (bara i Vandas varuhus). Inte konstigt att lagret tar slut. Så jag fick då gå hem utan lammpläd, och aningen (läs: mycket) bitter. Har väntat hela hösten på erbjudandet, och tänkt att jag köper den då, men så blev det inte riktigt. Mest bitter blev man nog när en del hade lammpläd i sina vagnar, såg när en försäljare hämtade åt någon, så jag antar att det är folk som reserverat på förhand så att det skulle räcka åt dem (lite fusk det också). Men tröstande är att jag defenitivt inte var den enda som gick hem bitter och utan lammpläden... 
Men jag fick iaf min pianopall som jag ett tag tänkt köpa. Hittade också lite småsaker, så helt tomhänt kom jag ju inte därifrån. Gör man det någon gång när man varit till Ikea? Nu har jag dessutom skruvat ihop min pall och satt den på sin rätta plats, tror jag skall sy en sittdyna till den ennu, men det får bli ett jullovsprojekt...




Min nya pianopall. Ingolf, finns även i vitt. Bilden är från Ikeas hemsidor.

Inga kommentarer: