onsdag 29 december 2010

dålig rea - plus för plånboken

Hittade inte egentligen något på rean idag, enda reaplagget jag hittade var en tunika från kappahl, men annars så tycker jag rean var ganska blä, fanns ju inget som var värt att provas ens. Men en annan kasse hem hade jag också, med farmare från hm, men de var ju inga reabyxor, så det förbättrade inte precis mitt dåliga reakap. Men sånt är livet, sparade ju lite slantar istället och kan nu lugnt beställa ett par plagg från hm:s vårkatalog som damp ner i postlådan igår. 

Ikväll ringde de åt mej från jobbet och frågade om jag kunde komma till jobbet nu, så efter ett telefonsamtal emellan så ringde jag upp dit och sa att jag kommer, och 20 minuter senare serverade jag mat för fulla muggar. Ibland går det fort i svängarna minsann, så försöker nu få min slöa hjärna som har jullov att hänga med. På jobbet så kändes det hela tiden att det var något som glömdes bort och allt var helt utan kontroll, men det kan ju bero på att det var helt jättebråttom vid restaurangen, har folk fortfarande rum i sina magar efter all julmat? Skulle aldrig tänka tanken på att gå på restaurang och äta sjukt stora portioner när man fösöker återgå till vanliga mänskliga matvanor efter julen. Men jag skall inte klaga, utan kunder säger det ju heller inte klirr i börsen för mej, fick dessutom några arbetspass till så det är ju alltid ett litet plus i plånboken. Men nu skall jag nod traska upp på vinden och gå och lägga mej. Natinati!

Inga kommentarer: