torsdag 2 december 2010

Bra feelis!

Sitter i skolan och känner mej faktist rätt nöjd med vad jag åstadkommit idag! Först hade jag lektion i en och en halvtimme, vi tränade andningsteknik, och till det stycket jag skall spela på en konsert om en och en halv vecka. Superbra feelis efteråt, men blir nog ännu massa grundlig övning innan jag konserterar med det stycket ;) Efteråt hade jag en halvtimmes paus (som sist och slutligen bara var 15 minuter), men jag åt en semla för att få krafter till nästa övning. -Som jag hade med min klasskompis som är pianist. Det är hon och jag som skall spela på konserten om en och en halv vecka, så nu började vi öva tillsammans. Gick faktist rätt bra, konstit hur en del saker faller på plats när piano kommer med, medan andra blir allt mer flummiga och man får fundera om hur man tänkt uttrycka sej just där. Men det är ju som sagt en och en halv vecka till konserten så allt ska nog gå bra!
Övrigt vad jag gjort idag är att ha en lång lunchrast, varefter jag satt mej framför datorn där jag anmält oss till konserten, köpt en tågbiljett och printat ut två (ena köpte jag redan igår), läst mejl, skickat ett mejl, reserverat klassrum, skickat ett meddelande, varit på facebook, läst bloggar och lite annat på nätet, lyssnat på två versioner av ett stycke, väntar på svar av den jag skickat meddelandet åt, skriver blogg...Ännu skall jag, hmmm, packa väskan och gå hem och Städa! Där ser ut som en bomb skulle slått ner. På riktigt! Har inte haft lust att ta tag i det, men nu är det verkligen ett måste, för tar tåget Hem imorgon bitti... 
Men nu skall jag dra mej bort från datorn och börja förbereda mej mentalt för städning, hörs senare idag!

Inga kommentarer: