lördag 11 december 2010

Day 18 - Your favorite birthday

Favorit igen, inte har jag någon favorit här heller. Men jag kan berätta en liten historia om en födelsedag jag alltid minns. 
Jag tror jag fyllde 6 år (är faktist inte helt säker), men jag hade på morgonen fått en barbie av mamma till födelsedag. På kvällen kom pappa med ett paket till mej, jag öppnade det och upptäckte en tom barbielåda! Såg in i lådan och hann bli ledsen av att där inte var något, men saken var den att när jag öppnat paketet hade innehållet fallit ner på mattan och jag inte märkt. Men pappa hade upptäckt det och tog upp det lilla föremålet och gav det till mej. Min första alldeles egna klocka! Den var så fin! Med ljusröda skinnremmar och en liten bild av en flicka med en katt (eller hund?) i klockan.Använde klockan i många år, köpte t.o.m nya remmar till den när de gamla nötts upp. Men idag ligger nog klokan bara i smyckesskrinet hemma. 

Inga kommentarer: