torsdag 2 december 2010

Day 12 - What´s in your bag

Visste ni att det jag dagligen går omkring med i min ryggsäck inte skulle släppa mej igenom säkerhetskontrollen vid ett flygfält. Okej, det behövs inte mycket för att man inte skall slippa igenom där, men min poäng var att jag med tanke på vad jag dagligen går omkring med skulle kunna vara rätt farlig för omvärlden. Jag har nämnligen 2 sylvassa knivar, en mattkniv, en sax, två sk. "piikki" som är spetsiga föremål, en tång, en skruvmejsel, tändare och järntråd. Haha, man skulle tro att jag håller på med något inom snickeri eller finsnickeri, och det gör jag ju också på ett sätt, det är nämnligen så att vi oboister snickrar våra munstycken (som är gjorda av en sorts bambu) själva, och till det behöver vi en massa "farliga" föremål. Förutom dessa har vi också en hel del andra småsaker, men som i sin tur är helt "ofarliga". Men därför brukar jag skämta om att skulle folk veta vad jag har i väskan skulle de nog inte gå så nära mej ;)
Men förutom dessa saker har jag självklart alltid med mej min telefon, börs, nycklar, reskort, vattenflaska och kalender. I skolan går jag dessutom med en stor hög noter, och min oboe. 


Inga kommentarer: