torsdag 16 december 2010

träff med kompositören!

Idag hade jag min sista skoldag för detta år! En dag som fylldes med allt möjligt, sista oboelektionen, kammarmusikövningar och sittande vid pianot för att laga sista uppgifterna till en kurs och självklart att umgås med vännerna mellan varven. Hallå, det är ju ändå över tre veckor tills vi syns näst ;) 
Men det mest intressanta och mest spännande som hände idag var nog en av kammarmusikövningarna. Vi spelar ett mycket modernt stycke, och vi skall ha urframträdande med det här i Finland i vår! Den har framförts en enda gång tidigare, och det var i Frankrike (om jag kommer ihåg rätt). Men, till saken, vi hade övning med kompositören! Lite häftigt! Han var där och för att föklara lite hur han har tänkt när han komponerat, och för att vi skulle få chans att fråga om det är något vi är osäkra på. Så nu på jullovet skall jag försöka få inlärt stämmorna så vi sedan kan på allvar börja öva tillsammans i januari och på lägret i Grekland! Kanske det finns lite hopp i modern klassisk musik för min del ändå ;)


2 kommentarer:

mammacarina sa...

...och kompositören heter???

Lillannillan sa...

Antonio Muro, spansk - finsk