onsdag 28 april 2010

Dag med Barockens kompositörer

Denna soliga varma dag har till största delen spenderats på balkongen, dock inte enbart för att sola, utan har kombinerat solbadandet med musikhistoria i aldra högsta grad. Håller på med vår härliga hög med uppgifter, och idag har jag skrivit om nio olika barock-kompositörers produktioner, och dessa kompositörer skulle vara från tre olika länder. (bör jag säga att det var på finska?) Så det tog sin lilla tid. Har dessutom berättat mera utförligt om ett verk av en kompositör. Blev Händels Messias-oratorium...

Har pippi på pistachnötter nu som bäst, så har gnagat i mej nötter lika flitigt som en gnagare idag *fniss* men nötter ska väl vara hälsosamma? (rätta mej om jag har fel)



Min fina "nötter"-skål fick äntligen innehålla det den är ämnad för ;) Musiklexikonet blev även flitigt använd idag ;)

Nu blir det mat, sedan skall jag fortsätta med hissauppgifter om jag hinner...
Hej svej sålänge!

Inga kommentarer: