onsdag 14 april 2010

Röda skor

God morgon gott folk!

Igårkväll var jag igen på afro- och latindans. Gick mycket bättre än förra veckan, kände mej inte som en heffaklump i alla fall. (om ni missade hur det var förra veckan så hittar ni bloggen här) Afrodans är jättekul, där är inte rörelserna heller så svåra, man måste bara lära sej att släppa loss. Men samba är inte alls lika lätt, som jag konstaterade förra veckan så rör sej min höft inte alls så snabbt som den borde och inte fötter heller. Men det är ju ännu två veckor kvar av kursen så kanske det så småningom börjar gå bättre...

Ikväll är det dags för sagopartyt! Kom till slut på vad jag skall klä ut mej till, ville ha något som inte kräver allt för stor budget eller ompyssling. Dessutom så har jag ju finskatent strax innan, så då kan man ju inte ha någon dräkt som kräver timmar av förberedelser. Så jag tänker vara Dorothy ur Trollkarlen från Oz. Har en blå klänning färdigt som passar utmärkt, men eftersom mina röda skor är hemma i Österbotten blev jag tvungen att gå en sväng via loppis. Hittade inga röda men tog ett par som var billiga (1€!) och som var lätta att klä om. Är riktigt nöjd med resultatet. Köpte även en liten korg och en mjukishund, för vad vore Dorothy utan sin hund toto? Nu skall jag bara stryka klänningen innan skolan.




Ha en bra dag gott folk!

Inga kommentarer: