onsdag 21 april 2010

Som en död hand...

En kul liten händelse hände i morse. Jag vaknade och märkte att min högra hand var helt bortdomnad och utan både känsel och rörelseförmåga. Försökta lyfta armen från armbågen och när jag gjorde det så följde underamen och handen bara med, men någon kontroll i den hade jag inte. Kunde vare sig röra handen eller fingrarna plus att armen kändes flera kilo tungt. Lite skrämmande var det när handen snuddade vid kinden och jag inte kände något i handen och i kinden kändes precis som om det vore någon annans hand eller en död hand...man skrämmer upp sej själv ganska lätt på så sätt...men som tur blev armen så småningom som vanligt igen och jag kunde somna pånytt...

Ikväll har jag igen varit på Afro- och Latindanskursen. Börjar redan märka hur effektiv dansandet är för spända ryggmuskler, synd att kursen tar slut om en vecka! Men någon latinodansare blir det nog inte av mej, är nog lite väl styv för det, känner mej fortfarande som en liten heffaklump.. Men det är ingen skillnad hur dansen ser ut, huvudsaken är att det är roligt, att det underlättar min spända rygg och att det är en effektiv motionsform.

Nu blir det att krypa till sängs igen.. NatiNati!

Inga kommentarer: