lördag 10 april 2010

Soliga Åbo!

Eftersom jag är militär-änka för en helg igen, så passade jag på att ta tåget västerut och hälsa på bästa vännen A i Åbo. Så här är jag nu då denna helg :)

Trots att det lovades regn till den här helgen har solen skinit hela dagen (hittills iaf), så vi tog oss en promenad och A visade runt här i närområdet där hon bor. Så vi såg bl.a. Åbo domkyrka och Vårdberget och observatioriet...Åbo är en vacker stad! Snön har smultit bort (förutom en liten hög som jag så bredvid domkyrkan) och solen värmde bra, det kändes riktigt skönt, Vår!!! Dum som jag var (/är) så har jag inte ännu bytt till vårjackan, så vinterkappan jag hade blev lite väl varm, men tog av den en stund när jag hade som varmast, och det var skönt! Vi såg dessutom en glasskiosk som var öppen(!!!) Det kändes ju redan lite somrigt! På en del platser har krokusarna skutit upp ur marken och tom börjat blomma. Oj vad det är härligt med vår helt enkelt!



Inga kommentarer: