fredag 2 april 2010

Glad Påsk!

Glad Påsk till er alla!

Oj vad jag blev glad igår när jag kom från tåget och älsklingen stod och väntade på mej. Och ännu gladare blev jag när jag fick en liten överraskning av honom - en liten påskpresent. En korg full av godis och två påskägg! mmm va gott!



Mamma har påskpyntat lite, här hemma. Inte något överdrivet pyntande med fjädrar och kyklingar i var och vart annat hörn, men ite så att man får lite vårkänslor! Jag tycker själv mest att påskpyntet är till för att ta med sej våren in, och ger vårkänslor! Så för mej räcker det bra med påskris, dekorativa påskägg, påskliljor och tulpaner och förstås påskgräs.
Idag skall vi äta påskmiddag här hemma hos oss, systrarna med män och lilla-O kommer också. Det blir min påskmeny nr. 1. mmm igen! Så jag har dukat bordet med påskfärger (orange och gult).

Inga kommentarer: