onsdag 7 april 2010

heffaklump i latinodans

Ikväll var jag första gången på en latin- och afrodanskurs som jag anmälde mej till. Kursen är fyra veckor lång med två timmar i veckan. Riktigt kul var det väl nog och jag känner att jag kommer att vara supersjuk i musklerna imorgon, är ju inte precis van att använda alla de muskler vi använde, eller inte van att andvända dem på det sättet vi gjorde. Jag kom dessutom fram till att jag Inte Alls är så smidig jag trodde! Kände mej lite som en elefant eller klumpeduns, en heffaklump kanske? Min rumpa och mitt höft rör sej inte alls så snabbt som den borde och inte på rätt sätt heller. Plötsligt märkte jag att mina fötter inte heller lyder mej, hur kan några små klara steg plötsligt bli så svårt??? När sedan fötter höft och rumpa, armar, överkroppen och huvudet skulle arbeta tillsammans blev det ju näst intill en katastrof, njaa nu överdriver jag lite, men snyggt kan jag garantera att det Inte var. Afro dans var lite lättare och bättre eftersom man där kunde föreställa sej vara ett djungeldjur, men latindans är inte lika lätt, iaf inte samba som vi dansade idag. Men häng med om en vecka igen så får ni se hur min anti-latino-kropp börjar hänga med i rytmerna...

Nu skall jag gå och lägga mej och hoppas att jag slipper upp ur sängen imorgon.. Natinati!

Inga kommentarer: