tisdag 6 april 2010

vårens "härliga" allergisymptom

Ögon och näsa kliar och rinner, och jag nyser var och varannan minut - Våren är här för att stanna! För såna som jag som lider av pollen allergi är det ju kanske inte direkt favoritårstiden. Jag gillar den del av våren som handlar om blommor och nya små skott som börjar växa, flyttfåglar som har kommit tillbaka och kvittrar för fullt, solen som värmer mot kinden och känslan av att snart är det sommar. Men det jag Inte gillar är slasket, leran, pollen och gatudammet. De första två gör mej bara deprimerad och de senare får mej att nysa..
Ännu under helgen hemma i Österbotten klarade jag mej riktigt bra, men så fort jag kom ner tillbaka hit så började nysandet igen. Och det blir ju inte direkt bättre av att jag glömt receptet till medicinen hemma, men mamma skulle skicka den på posten, tur nog. Men jag blev ändå tvungen att springa via apoteket och köpa några tabletter och ögondroppar så att jag klarar mej tills jag får via recept. Skall dessutom kurera mej med huskurer så att symptomen skulle hållar till den lindrigaste nivån...

Inga kommentarer: