måndag 11 oktober 2010

Aktiv dag!

Första dagen på höstlovet över, hmm, vad har jag egentligen gjort? 

Jadu, det är nog en hel del. Började med att ta en sväng till affären med mamma, men blir nog en sväng imorgon igen, eller senast onsdag. Skall ha några detaljer till kuddarna som skall sys till köksstolarna. 
Har också påbörjat sömnad av kuddfodral till kuddar som skall placeras i min soffa. Har en klar, en fem-före-färdig och en halvfärdig. Men innan veckan är slut skall de nog bli klara :) Därefter kan jag även visa er bilder.

Har spenderat några timmar i garaget idag också. Där i kylan (det var faktiskt ganska kallt i garaget) har jag målat mina köksstolar, och benen till bordet. Stolarna är gamla stolar från villan, och som jag började restaurera i somras, men inte hann få klara. Nu har jag målat dem, men blir tvungen att måla en andra omgång på åtminstone en av stolarna. Den hade en röd färg under mållagret jag skrapat bort, och när jag sedan målade på med den vita färgen idag, var det som om den röda färgen lösts upp, för till slut var stolen rosa! Hmm...får se hur den blir efter nästa mållager...Men mera om det i ett senare skede.

För övrigt har jag inte gjort så mycket, men tycker det redan var en hel del jag hunnit med. Och imorgon tänker jag fortsätta i samma takt! Som sagt, här ska det inte slappas fastän det är höstlov ;)

Inga kommentarer: