söndag 17 oktober 2010

Söndagssysselsättning

Då var det söndagkväll igen, och kan ni gissa var jag är?
Jep, just det, på tåget, min huvudsysselsättning under söndagkvällar. Men nu sitter jag även och väntar på att Älskligen skall komma på msn, så blir resan lite bättre. Behöver knappast säga hur mycket jag hatar tåg, för det har jag ju nog berättat redan vid det här laget...

Igårkväll hade vi en myskväll med Älsklingen, vi bubblade i bubbelpoolen en lång stund och sedan poppade vi popcorn och såg på film. Nog för att jag brände en del av popcornen och vi somnade framför tv:n men det var ändå en skön lördagkväll.

Idag åkte vi och hälsa på Älsklingens Farmor, och sedan hem till Älsklingens föräldrar. Är mindre hemma hos Älsklingen under helgerna då Älsklingen jobbar på lördagarna. Det är ju bättre för mej då att få vara hemma under dagen och kanske få gjort något "nyttigt". Älsklingen har ändå lika långt till jobbet från mitt hem som från hans hem. Så vi har kört fram och tillbaka idag för att jag hoppade på tåget ikväll...

Inga kommentarer: