torsdag 7 oktober 2010

Varmt om huvudet

Så var mössan också klar, så nu kan kölden och första snön komma. Har stickat en mössa i mörk lila garn, av märket novita crystal. Mössan blev riktit bra och var inte alls svår att sticka, snabbt blev den klar också. Eller snabbt skulle det gått om jag stickat lite mera regelbundet. Men inte kan jag nu säga att det tog länge nu heller, bara några dagar... Stickade tidigare en halsduk men den måste jag använda med någon av mina gamla mössor, för den är i olika nyanser av rosa, och passar definitivt inte tillsammans med mössan.

Och mera stickning skall det bli, har flera nystan garn att göra något kul av! Var på Stockmans galna dagar och inhandlade garn till ett lite billigare pris. Så nu skall vi se vad jag hittar på, blir säkert en sjal av någon variant. Men vet inte bad jag skall hitta på av det andra...Har också nästan ett helt nystan av crystal garnet kvar som jag inte vet vad jag skall hitta på...några tips?

Hade tänkt ge er en bild på mössan, men kameran blev utan batteri, så det blev inga bilder nu...men kanske i ett senare skede. Nu borde jag diska och packa för imorgon åker jag hem på höstlov direkt från skolan. Varför lämnas alltid disken och packandet till sena kvällen? Nåja, kanske jag en dag lär mej...

Inga kommentarer: