tisdag 26 oktober 2010

Invigde vinterjackan

Efter tre veckors paus från datakursen fortsätter vi igen, tre timmar framför datorn *hohhojajjaa*
Första vi alla gör är typ att fråga läraren "hu va de man gjorde...."  Så nu hänger vi nästan med igen. För att lite skryta så tyckte läraren att en av mina uppgifter såg väldigt bra ut "Kyllä, herra opettaja on ylpeä nyt!" tyckte han (jag kallade nämnligen honom herra opettaja på skoj :P ). Borde kanske påpeka att jag inte gjort så märkvärdigt arbete, egentligen orkade jag inte ens göra så långt jag först ens tänkt, men det var ju bra som den var..
Nu för tillfället går vi igenom powerpoint, tycker det inte är särskilt svårt, men riktigt bra med repetition. Kaske jag lär mej några nya detaljer som kunde vara bra att kunna. Måste ändå använda den i närframtiden (=början av december) när jag skall hålla ett föredrag i barockhistoria...men nog om skolsnack nu...

Jag invigde vinterjackan idag. Höstjackan började kännas lite kylig så nu tog jag i bruk min nya varma jacka. Kändes lite som om jag drunknade i den även om den är ny och helt i min storlek, men den är ju bara mycket tjockare och större än de jackor jag använt nu sedan i våras så då kändes det som om lilla jag försvinner in i jackan. Men varmt och skönt var det med den iaf. Skulle ha fotat lite i morse om jag hade haft tid, men kanske jag orkar knäppa ett par bilder ikväll när jag kommer från skolan...

Borde kanske följa med på lektionen lite aktivare nu, men vi hörs senare! Ha det bra!




Inga kommentarer: