fredag 1 oktober 2010

Hälsningar från tåget!

Så sitter man på tåget igen, har blivit en vana, även om det inte precis är den mest efterlängtade delen av tillvaron de veckor jag åker hem. Men sånt är livet nu just, får försöka göra det bästa av situationen (d.v.s. internet :P ).  Utsikten från tågfönstret är inte den bästa, en tät dimma ligger över marken så man ser inte så mycket av vår vackra höstiga natur. Men borde väl ändå ha näsan i en bok eller eventuellt göra lite skoluppgifter, så inte skall här ändå glos ut genom något tågfönster inte. Dessutom har man ju inte fönsterplats, så det känns inte så trevligt att hela tiden ha huvudet vänt mot min granne...

Morgondagen blir till stor del att sitta barnvakt. Systrarna skall tapetsera så Lilla-O kan ju inte vara ensam, men jag ställer gladeligen upp som barnvakt eftersom Älsklingen ändå är i arbete hela-halva dagen. Får se om jag hinner med i Lilla-O’s svängar, han är så nyfiken på allt så han hålls inte stilla länge inte. Är det inte trappan upp så är det några blomkrukor, eller några lådor, så de gäller att vara med i svängarna...


De närmaste dagarna innebär en del spänning för min del, ikväll får jag mera information om en skol-grej. Lite hur-när-var-vilka-frågor skall bli besvarade, sedan kan jag avslöja mera vad saken handlar om. Så ni får hålla er nyfikna en stund ännu...själv skall jag för en stund föröka koncentrera mej på musikstudierna, och hoppas på att nätet skulle fungera lite bättre än det för tillfället gör...

Trevlig fredag allesammans!


Inga kommentarer: