söndag 31 oktober 2010

Födelsedagstårta

Helgen har varit riktigt trevlig! På fredag hämtade Älsklingen mej från tåget och vi åkte till hem till hans. Vi såg på Idol och senare lade vi även på en film, men den sov jag igenom nästan hela, hade lite huvudvärk och var rätt trött...men Älsklingen hade också somnat mot slutet... 
Lördagen var vi bl.a till Älsklingens gamla skola där de hade öppet hus och kaffebjudning. Det var riktigt kul att se var Älsklingen gått i lågstadie. Själv har jag gått i en ganska stor skola medan han gått i en liten byskola så det var roligt att se hur annorlunda det var samidigt som det var rätt lika. Kunde konstatera att själva skolan egentligen var mysigare än den stora betongskola jag gått i... På kvällen strök vi skjortan, fixade håret och tog på klackaskorna och körde till J-stad på dansgala. Hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. Lite irriterad blir man på folk som trampar en på fötterna, men sådant får man stå ut med om man dansar med ett par tusen andra ;) 
Idag bjöd vi (som jag redan nämnde) mina mor- och farföräldrar på födelsedagskaffe. Tårtan som jag bakade på förmiddagen var supergod (om man får säga det själv). Nu ikväll sitter jag på tåget ner tillbaka. Har en megastor kappsäck med mej, nästan så man skulle tro att jag skall resa bort ett år, men fick av systrarna en stor utelyckta som jag skall ha på balkongen, så för att smidigast få ner den med tåg så blev det att ta den största kappsäcken som fanns i huset. Vore mycket enklare med egen bil, men jag har nog smått lärt mej att anpassa mej efter situationen. Presenten jag fick av Älsklingen var betydligt mindre i storlek. Fick ett vackert armbandsur (bild kommer senare), så nu kanske tidsoptimisten i mej äntligen lär sej något ;)

Inga kommentarer: