tisdag 12 oktober 2010

Ett vitt lager på marken

Höstlovet fortsätter i samma takt som igår. Har sysselsat mej med lite sömnad idag igen och har även för första gången i mitt liv tapetserat. Syster Miialinnea behövde lite hjälp, så jag ställde upp. De är på slutrakan gällande renoveringen så nu tapetseras det för fulla muggar på helgerna (och nu även idag). Jag tror minsann att de vill flytta så fort som möjligt ;) men det skulle nog jag också vilja om det skulle vara jag som håller på renoverar... ;)

Träffade även vännen I idag på en kaffe (eller snarare kakao). Var till stans nya café, riktigt trevlig plats även om den är ganska stor. Pratade dittan och dattan och hade väldigt trevligt. Synd att man under studietider bor på i så olika delar av landet så man hinner inte se tjejjerna så ofta. Skulle nog vara med en tjejkväll igen i något skede...

Märkte ni förressten ett tunt vitt lager på marken imorse? Vet inte om jag riktigt räknar det till den första snön, för konsistensen var mera hagelaktig. Men enligt väderleksrapporterna så kommer det ju mera snö ännu den här veckan och nästa vecka (om man nu kan lita på dem). Tror minsann man får börja ta fram vinterjackan snart, eller rättare sagt inviga den. Köpte en ny för nån vecka sedan, så den hänger i garderoben och väntar på att få användas. Borde nästan tagit den i användning nu redan under höstlovet, men jag trodde verkligen inte att det skulle vara såhär kallt. Men min nystickade mössa kommer väl till pass nu redan!

Inga kommentarer: