lördag 23 oktober 2010

Skottat snö

Oj vilket härligt vitt täcke det låg på marken idag! Det snöade ca. 10cm inatt.
Så idag har jag och syster Miialinnea varit duktiga och skottat snön på gården. Det var ganska tungt men gick lättare när vi hjälptes åt, dessutom var det ju så härligt väder så ingen av oss hade något emot att vara ute. Jag hade inte förutspått att jag skulle behöva ta på mej vinterjackan eller vinterskorna ännu, så de hade jag ju förstås inte med mej. Så jag drog då istället på mej ett par långa yllesockor över byxbenen och tog mammas gummistövlar. Lite hala var de, men annars var det bara varmt och skönt om fötterna, de blev ju inte blöta av snön iaf... Miialinnea hittade ett par gamla vinterskor som mamma hade typ på 90-talet, så det blev lite retro-feeling över dem...






1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilket ÄCKLIGT vitt täcke det låg på marken idag!