torsdag 21 oktober 2010

Bädda ner mej i soffan

Godmorgon!
Förkylningen tänker bestämt inte ge med sej, snarare tvärtom. Sov rätt oroligt inatt och när klockan väl ringde och väckte mej kan jag nu inte säga att jag ville upp ur sängen. Huvudet värkte och näsan helt stockad, men ändå tar jag mej upp ur sängen. Tog värkmedicin och satte mej i soffan med min frukost. Tänkte att jag ännu ser om jag orkar gå till skolan på oboelektionen, men efter lite eftertanke tänkte jag att jag prioriterar nog hälsan denna gång. Vilket nog är helt rätt, borde inte alls spela när jag är i detta skick. Blåsinstrument och speciellt oboe kräver ändå mycket tryck och kraft så spelar man vid förkylning kan det leda till bl.a bihåleinflammation, och det vill vi ju inte... Så jag skickade meddelande till min lärare som redan igår sade att jag skall se hur jag mår idag, han vet ju trots allt hur tunga lektionerna är... Så nu tänker jag tillbringa början av dagen i soffan. Om jag inte blir värre drar jag av till skolan på eftermiddagen för att öva med kvintetten, och göra lite skolarbeten, men annars blir det nog en lugnare dag...

Skulle vara skönt att bädda ner sej i soffan med något varmt att dricka och se på en film i lung och ro. Men helt lugnt är det inte här inte, nere i källaren håller de på renoverar något (vet-inte-vad) men det låter som de håller på borrar i en betongvägg. Ljudet är inte det mest behagliga, även om det här huset är ganska bra ljudisolerat...Nå jag måste försöka stå ut...
Hoppas ni har en liten bättre början på dagen!

Inga kommentarer: