fredag 29 oktober 2010

Ointressant föreläsning

Hittills idag har jag suttit på en totalt ointressant och onödig föreläsning i musikpedagogik. Ämnet var helt onödigt eftersom vi alla, för det första skrivit essäuppgifter om helt samma saker redan förra året och diskuterat det efteråt och för det andra så var det enda hon pratade om helt orelevant inom musikpedagogik, och helt självklara saker. Dessutom var hennes synvinkel på saker och ting ganska ensidigt vridet, men endast två obligatoriska föreläsningar kvar, och en skriftlig uppgifter (som jag ännu inte vet vad den skall handla om) och så har igen några studiepoäng ramlat in i kassen :)
Lämnade in en ansökan om ett låneinstrument idag också, så nu är det bara att hålla tummarna för att jag får det! Men tänker inte börja redovisa mera om det nu, utan tar det sedan i det skedet ifall min ansökan beviljas...

Den restresrande delen av dagen kommer igen att spenderas i tåg (jobbit!), men sådant är livet när man bor med allt för många kilometer mellan varandra... Läste ut min bok redan innan halva föreläsningen var över så nu har jag inget att läsa på tåget, men jag har ju alltid min dator, så jag kan se på film. Intercity har inget internet, så man kan inte fördriva timmarna där...men jag överlever nog, börjar bli van att åka tåg...

Ha en superskön början på helgen allesammans!

Inga kommentarer: