lördag 16 oktober 2010

Lördagssysselsättningar

Vi slapp lyckligt hem från Vasa igår, även om väglaget inte var det bästa med tanke på att vi hade sommarringar under bilen. Men dom ska väl bytas nu i helgen. 
Men jag måste nog medge att det var en riktigt trevlig känsla att se ut ur fönstret imorse när jag vaknade och se att marken är vit. Och även om det endast är mitten av oktober så har julkänslorna sakta men säkert krypit på. Kan ju förstås bero på att det redan för ett par veckor sedan plockats fram julljus och ljusstakar i affärerna (vilket jag tyckte var lite väl tidigt)..så vi kan nog endast skylla på kommersiella krafter som tvingar julen på oss redan i oktober...

Älsklingen jobbar idag igen, så jag är hemma och fördriver tiden på en massa olika sätt. För tillfällt sitter jag ju vid datorn, men snart skall jag nog ta i saxen och börja klippa tyget som skall bli stolkuddarna, som skall sys klara idag. Senare idag skall köksstolen som blivit rosa målas vit. Efteråt blir det nog bara att kolla på klockan för att se vad jag hinner med...

Ha en skön lördag allesammans!

Inga kommentarer: